Stránka s informacemi o vývoji projektu HOCZ.org
Správní změna
2 února 2020, Rence @ 2.02

Zrušili jsme roli správce RPG a překopali náplň práce RPG Správy.

Už nějaký ten rok na postu správce RPG figuruje, respektive figuroval, Kirara. A ačkoli pro nás Kirara dělá mnoho, přece jen to není z pozice správce RPG, ale admina. Proto jsme se s ním dohodli, že nemá smysl, aby dál oficiálně setrvával ve funkci, kterou v praxi nevykonává, a začali přemýšlet nad vhodnou osobou, která by tento post měla zastávat. Na koho jsme ochotni se všichni spolehnout? Kdo má takový přehled, aby mohl dostatečně dobře rozhodovat i sám, a zároveň bude pro hráče i tvořit? Odpovědi jsme se nedopátrali, a tak jsme začali uvažovat nad jiným řešením. Nakonec jsme se dopracovali k tomu, že my, jako Správa, šéfa nepotřebujeme. Jsme skupina založená na principu konsensu a kompromisů, takže nepotřebujeme rozhodující slovo nikoho shora, a fungujeme takto už nějakou dobu.

No dobře, řeknete si. Ale když nebude správce RPG, kdo bude ten představitel?

Ze svých řad jsme si vybrali mluvčího, kterým je Sebastian. V náplni jeho práce je i teď starost o RPG mail a odpovídání na žádosti, takže to z jeho funkce logicky plyne. Přirozeně se můžete stále obracet na každého z členů RPG Správy.

O jaké změny ve vnitřní struktuře konkrétně půjde?

OUKZ se dál stará o administrativu. Bude řešit všechny žádosti hráčů, dávat pozor na dění na chatech, spravovat RPG školku, popiskáře… Nově se bude oficiálně starat i o systémový rozvoj Hocz, tzn. ne technickou stránku, kterou má na starosti Kirara, ale systémové části našeho světa jako jsou obchody, místa v Londýně a podobně. Ani zdaleka to neznamená, že by je hlídal a všechno, co se v nich šustne, chtěl schvalovat. Pouze máme pocit, že by to ve spoustě částí Hocz chtělo obnovu, a rádi bychom se jí chopili. Dále bude OUKZ pomáhat OZ s tvorbou dění na projektu a pokoušet se o přesunutí schválených reálií na Hocz pro studenty, kteří nemají přístup na Wiki. Jeho složení zůstává neměnné: Laurence C. Lemming, Miranda Maybo-Reid a Sebastian Halliwill.

OZ se stává výhradně kreativní částí. Bude iniciovat, ne však nutně vždy organizovat, akce, eventy, questy. To na ně se můžete obracet, pokud budete chtít něco uspořádat a potřebujete pomoci. Ze své podstaty nebude schvalovat, ale stále bude mít svou poradní úlohu vzhledem k reáliím. Zároveň bude zpracovávat návrhy hráčů na nové projekty v rámci reálií. Ano, návrhy. Přeci jen, když tvoříme reálie našeho světa, nedá se mluvit o žádostech. Úlohou OZ je, aby to, co hráči navrhují, zapadlo do reálií našeho světa. Svůj čas bude trávit rozpracováváním, vedením a dohlížením nad návrhy a projekty, ať už přijdou od vás, hráčů, nebo přímo od nich samotných.

Do práce OZ se už dnes zapojují “externisti”, hráči, kteří reálie nebo jejich části tvořili předtím, nebo rozumějí konkrétním věcem, které se v rámci OZ řeší.

Členy OZ jsou momentálně: nově Diel M. Tarkin, Janee S. C. Ravensmith a Tess Cont.

A tak se dostáváme i k výzvě k vám. Pokud víte, že vás baví ta kreativní část, nemáte zájem o schvalování žádostí, ale zato chcete vytvářet malé i velké věci, chcete svoji aktivitu přetavit do dalšího rozměru, neváhejte se zapojit. Ať už jako někdo, kdo jednou za čas vymyslí nějaké ty reálie, nebo jako člen OZ.

OZ a OUKZ spolu budou dál úzce spolupracovat a věříme, že se nám podaří posouvat společně projekt stále kupředu. Tím “společně” myslíme jak mezi sebou, tak společně s vámi. V hrstce lidí se dělají změny špatně. Na Hocz je spousta věcí, které si zaslouží vylepšit nebo úplně předělat, protože za ty roky, co projekt existuje, nejsou aktuální nebo jsou prostě už jen okoukané. Ale Hocz může být jen tak dobré, jak dobří jsou jeho hráči a hráčky. Takže tohle je výzva k vám všem. Pokud je na Hocz něco, co by mohlo být podle vás lepší nebo hezčí a vy víte, že se toho chcete a můžete chopit, tak to udělejte. Kontaktujte kohokoli z RPG Správy a společně to dáme dohromady.

K příslibu aktivity se pojí krom rozvoje projektu jako celku i to, co hráči v reálném čase doopravdy uvidí a využijí, a to je dění na chatech. V průběhu školního roku se ho chrabře chápe škola, ale v reálném roce máme i tři měsíce prázdnin, během kterých se – pokud se nenajde několik šikovných jedinců, kteří uspořádají nějakou akci nebo event – mnoho neděje. To bychom chtěli změnit, protože prázdninový Londýn je nakonec to první, co každý začínající hráč vidí. Pokusíme se tedy zajistit, aby o prázdninách pravidelně probíhaly akce/eventy/questy, a to během letních minimálně 3 a během zimních 2. To neznamená, že je musíme nutně iniciovat my. Znamená to jen, že pokud se nenajde nikdo, kdo by měl dobrý nápad na prázdninové dění a ochotu ho realizovat, chopíme se toho, aby se alespoň něco dělo.

Víme, že mnohé z vás bude asi zajímat, jak teď tedy funguje nějaká ta hierarchie. Proto jsme si pro vás společně s ředitelkou přichystali aktualizovaný obrázek:

(obrázek zvětšíte kliknutím)

Případné dotazy rádi zodpovíme.

Mějte se, smějte se,

RPG Správa



Comment